Thursday 25 August 2011

Kembali Pulang

ya Rabb, redhakan lah akan diri kami, hambaMu ini..


Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum wbk..


Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah.. syukur sangat, hari yang dinanti pun tiba. Serius, homesick sangat-sangat. Jeles dengan kawan-kawan lain yang selalu dapat balik rumah sendiri. Tapi, lumrah hidup seorang perantau juga seorang pelajar kan, memang macam tu. Sekian lama tak balik, dan hari ini..insyaALLAH akan berangkat balik. Semoga Allah permudahkan perjalanan kami hari ni, insyaAllah.


Ramadhan 1432H sudah berada difasa yang terakhir, semoga diri ini juga sekalian sahabat dapat manfaatkannya dengan sebaik mungkin. Siapa tahu, mungkin ini Ramadhan kita yang terakhir. Sungguh, aku kadang-kadang rasa sedih sebabnya orang ramai lebih bersiap sedia nak menyambut Syawal sedang Ramadhan masih berbaki. Tapi, aku juga kadang-kadang seperti itu. Jadi, difasa akhir Ramadhan kali ini aku berharap dan berdoa kepadaNya, semoga aku juga semua umat Islam dapat terus berusaha mengejar dan memburu Lailatul Qadar, InsyaALLAH.


Kepada sekalian sahabat yang mengenali insan lemah ini, mohon maaf atas segala dosa dan noda yang telah aku lakukan sama ada yang nyata atau tersembunyi, maafkan aku. Doaku, semoga kita semua dapat sama-sama mengejar hari-hari terakhir Ramadhan ini dan semoga hari kemenangan yang dinanti itu akan kita kecapi, insyaAllah.


gambar tiada kaitan, saja je..^^, (sweet kan?) hehehe




p/s: Rindu mama, bapa juga abang adik..^_^..


sebutir air mata yang jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik daripada sejuta mutiara di dasar lautan, sejernih wajah kerana wudhu yang sempurna adalah lebih bercahaya daripada kilauan segunung emas permata, sesuci hati kerana cinta ILAHI itulah hakikat cinta yang abadi..

No comments:

Post a Comment